Opakowania reklamowe w postaci kreatora wizerunku firmy są także elementem tak zwanego corporate identity, czyli identyfikacji wizualnej firmy. Wytwarzane pod tym kątem opakowania są w rzeczywistości składnikiem większej całości mającej za zadanie stworzenie konkretnego obrazu marki pośród klientów – aktualnych klientów, co oznacza tych którzy już nabyli produkt, lecz również tych potencjalnych – opakowanie przenoszone choćby na trasie sklep – samochód jest formą bardzo mobilnej reklamy (Roboplast). Oczywiście to kwestia projektu, jeśli opakowanie jest z pomysłem zaprojektowane, to znaczy w sposób przyciągający uwagę docelowej grupy klientów – na pewno do nich trafi.
Wizerunek firmy – już zaprojektowany i wykreowany warto utrwalić w świadomości klientów. Co ważne. opakowania reklamowe są do tego perfekcyjnie. Ich funkcjonalność i możliwość wielokrotnego użytkowania spowoduje, że choćby jeden raz otrzymane przez klienta opakowanie może systematycznie przypominać o firmie i produkcie.
W ten sposób przyczyniamy się do utrwalenia wizerunku marki. I to chyba podstawowe zadanie, szczególnie w kontekście czysto ludzkich zachowań – w większości jesteśmy zbieraczami i nie pozbywamy się przedmiotów, jakie są estetyczne i niezwykle użyteczne. I tak to właśnie działa, iż niby opakowanie to jedynie dodatek do określonego produktu, a w rzeczywistości to niezbędny element większej całości. Warto o tym pamiętać.