Menu

Moc odpowiedniego opakowania jest rzeczywiście wielka. Zobacz, jak to wpływa na decyzje zakupowe

12 maja, 2023 - Bez kategorii
Opakowania reklamowe to ten element reklamowy, jaki w sposób dość niespodziewany dla klienta tworzy oraz utrwala wizerunek firmy albo produktu. Opakowania reklamowe mają właściwie spełniać istotne funkcje – są opakowaniem dla towaru kupowanego w wielu przypadkach w sklepie, reklama w tym momencie jest jakby elementem dodatkowym.

Opakowania

Źródło: roboplast.com.pl
Co najbardziej istotne opakowania reklamowe same w sobie zaspakajają określone potrzeby w przeciwieństwie do odmiennych materiałów reklamowych – funkcji tego typu nie spełniają ani reklamowe ulotki, ani plakaty czy pozostałe formy reklamy. Opakowania reklamowe można w sumie przyrównać do typowych reklamowych gadżetów – rzeczy przekazywanych klientom bezpłatnie, użytecznych a jednocześnie w sposób bardzo dyskretny promujących produkt, markę czy firmę. Dobry producent (producent taśm przenośnikowych) opakowań wie, które rodzaje opakowań pozyskiwać. Nieważne, czy są to opakowania z folii czy tektury, najbardziej sprzedają się te, co najlepiej zachęcają klientów.

Opakowania reklamowe w postaci kreatora wizerunku firmy są także elementem tak zwanego corporate identity, czyli identyfikacji wizualnej firmy. Wytwarzane pod tym kątem opakowania są w rzeczywistości składnikiem większej całości mającej za zadanie stworzenie konkretnego obrazu marki pośród klientów – aktualnych klientów, co oznacza tych którzy już nabyli produkt, lecz również tych potencjalnych – opakowanie przenoszone choćby na trasie sklep – samochód jest formą bardzo mobilnej reklamy (Roboplast). Oczywiście to kwestia projektu, jeśli opakowanie jest z pomysłem zaprojektowane, to znaczy w sposób przyciągający uwagę docelowej grupy klientów – na pewno do nich trafi.

Wizerunek firmy – już zaprojektowany i wykreowany warto utrwalić w świadomości klientów. Co ważne. opakowania reklamowe są do tego perfekcyjnie. Ich funkcjonalność i możliwość wielokrotnego użytkowania spowoduje, że choćby jeden raz otrzymane przez klienta opakowanie może systematycznie przypominać o firmie i produkcie.

W ten sposób przyczyniamy się do utrwalenia wizerunku marki. I to chyba podstawowe zadanie, szczególnie w kontekście czysto ludzkich zachowań – w większości jesteśmy zbieraczami i nie pozbywamy się przedmiotów, jakie są estetyczne i niezwykle użyteczne. I tak to właśnie działa, iż niby opakowanie to jedynie dodatek do określonego produktu, a w rzeczywistości to niezbędny element większej całości. Warto o tym pamiętać.