Menu

Dobre rozwiązania na pozyskanie i utrzymanie klienta

28 czerwca, 2023 - Bez kategorii
Dzisiejszy handel można by przyrównać do targu z baśni wschodnich, mieni się on barwami, dźwiękiem, i jest szczelnie wypełniony przekonywującymi nas handlarzami. Czasem aż trudno się zorientować w tym wszystkim. I konsument czuje się nieco zagubiony, nie zawsze wie co ma zrobić.

Business work

Autor: Victor1558
Źródło: http://www.flickr.com

Może to zaskoczyć, ale przed podobnym problemem staje także handlowiec. Jego misją jest sprzedaż, jednak w warunkach znacznej rywalizacji wcale to nie jest takie łatwe. Oczywiście nie jest to sprawa beznadziejna. Zawsze można coś uczynić. Stosuje się do tegoż celu wszystkie możliwe środki dotarcia z informacją do klienta. Najbardziej bodaj klasycznym jest promocja. W wybranych przez nas punktach stoi najęty przez nas człowiek i raczy artykułami które chcemy sprzedać. Konsument w ten sposób zaznajamia się z naszą propozycją i być może przy dokonywaniu sprawunków zdecyduje się kupić nasz wyrób.

Trudno jednakże tym sposobem promować przykładowo (samochód sprawdź polecane kosz na dach samochodu pronar) czy aparat fotograficzny. To przecież nie kiełbasa jakiej kawałeczek można podzielić na mniejsze po czym ofiarować konsumentowi do posmakowania. Warto jednak naszą firmę i towar wypromować w odmienny sposób. Przychodzi nam tutaj ze wsparciem loteria promocyjna, w której ważną kwestię pełni rejestracja bazy danych w BGIODO.

Częstokroć spotykaną jej formą bywa losowanie kuponów do których uprawniony jest nabywca po dokonaniu zakupu na z góry określoną sumę. Dobrze skonstruowana loteria promocyjna pozwala nam w pewnym sensie „upiec dwie pieczenie na jednym ognisku”. Z jednej strony mamy możliwość przyrostu sprzedaży już znanych artykułów (paragon na określoną kwotę) i jednocześnie zawiadomimy naszych nabywców o nowym artykule, który może być główną nagrodą.

Poinformowaliśmy już naszych klientów o tym iż mamy dobry produkt. Czy na tym kończy się nasza troska? Niestety nie można spocząć na laurach, teraz należy zatrzymać naszych klientów na dłużej. Oczywiście nic tak nie potrafi zatrzymać jak doskonała jakość towaru oraz fachowa, miła obsługa. Możemy jednak trochę wzmocnić rezultat przez programy lojalnościowe. Szczególnie ważnym instrumentem są programy lojalnościowe w branży telekomunikacyjnej, gdzie towar jest niematerialny.