Przykładem takiej niszy jest fotografowanie produktów. Jest to rozwijająca się dziedzina szerszej jaką jest fotografia reklamowa (przykład tutaj). Jak powszechnie wiadomo, przedsiębiorstwa przeznaczają ogromne pieniądze na reklamę i na promocję swoich wyrobów. Może to być reklama w formie papierowej, małych czasopism, w prasie bądź internecie. W każdej z tych form niezbędna jest fotografia produktu, bo jak głosi stare powiedzenie jedno zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów. Atrakcyjna fotografia produktu przyciąga wzrok i prezentuje produkt jak najlepiej to możliwe. Jest to metoda na zwiększenie sprzedaży, dlatego firmy szukają doświadczonych w temacie fotografów.
Najlepsze są zlecenia na fotografie produktów od dużych spółek, ale na starcie kariery należy zacząć od czegoś mniejszego. Z pewnością są lokalne markety, które dostarczają co tydzień reklamy. Dobrze tam zgłosić się ze swoją ofertą. Drugim pomysłem jest odwiedzenie lokalnych agencji reklamowych i przedstawienie własnego portfolio i umiejętności. Takie agencje zawsze są otwarte na rozpoczęcie współpracy z utalentowanymi osobami. To jest szansa, by właśnie sprzedać się na lokalnym rynku i co ważne – zdobyć doświadczenie. Mając doświadczenie będziemy mogli próbować się przebić dalej.
Fotografia produktów to nie jedyna nisza, popularny jest ostatnio np.
O problemach dotyczących rozmaitych kwestii dowiedzieć się możemy z internetu. Wówczas wystarczy przeczytać artykuł o przedstawianym zagadnieniu oraz przedstawić szczegóły.
lookbook (). W tym artykule chcieliśmy zwrócić uwagę, że dobrze próbować się wyspecjalizować w konkretnej działalności. Prościej i szybciej zostać można ekspertem w konkretnej dziedzinie niż specjalistą od wszystkiego. Aby jednak osiągnąć ekspercki poziom, należy zacząć od rynku lokalnego i tam zdobywać pierwsze szlify i cenne doświadczenie. Gdy będziemy mieli talent, na pewno zostaniemy zauważeni.