Rzecz jasna formę reklamy trzeba dopasować w zależności od specyfiki działalności. Dlatego przykładowo gazetki promocyjne będą używane przeważnie przez sklepy, jako, że dzięki nim mogą przedstawić one bogaty asortyment udostępnianych artykułów. Istnieje przy tym kilka warunków, które trzeba spełnić, żeby faktycznie przyciągnąć wielu klientów. Taka gazetka nie może być oczywiście nudna. Powinna swoją szatą graficzną i układem zachęcać do obejrzenia katalogu.
Niezwykle często na pierwszej stronie umieszcza się promocyjne oferty, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Miej na uwadze to, że istotna oferta musi być zaprezentowana w poważny sposób. Przejrzyj trochę następnych stron i zamów ten produkt, który Ci przypadł do gustu.
Tworzy się również odpowiednie hasła reklamowe, które łatwo wpadają w ucho i łatwo je można zapamiętać. Żeby jednak gazetki faktycznie przyniosły pożądany rezultat, muszą trafić do jak najszerszego grona klientów. Kolportaż ulotek i gazetek tego rodzaju nie jest drogi, a może przynieść spore korzyści.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również umieszczanie gazetek promocyjnych w sieci. Internet to zresztą odpowiednie miejsce na reklamę, niemniej trzeba wiedzieć, gdzie umieszczać gazetki, gdyż z biegiem czasu pojawia się ich w internecie coraz więcej i odwiedzający strony internetowe coraz częściej nie zwracają już uwagi na wrzucone na strony bannery. Na pewno gazetka tego rodzaju powinna znaleźć się w pierwszym rzędzie na stronie firmy i to w widocznym miejscu. Skutecznym jednak rozwiązaniem jest też newsletter, czyli elektroniczna forma gazetki wysyłana na pocztę odbiorcy.