Menu

Jakim sposobem efektywnie organizować swój czas?

5 stycznia, 2023 - Bez kategorii
Czas jest najcenniejszym oraz zarazem najbardziej trwonionym majątkiem, w jaki jesteśmy wyekwipowani. Sporo osób przeznacza większą część czasu na zajmowanie się wieloma, przeważnie marginalnymi problemami i zadaniami, miast skoncentrować się na niewielu, za to ważkich życiowo sprawach. Na co więc warto zwracać uwagę, planując swój czas?

terminarz

Autor: Complete Merchandise
Źródło: http://www.flickr.com

Kto wybiera kalendarz a5?

Częstokroć 20 proc. strategicznie spożytkowanego czasu i energii przynosi 80 proc. rezultatów. Przy określaniu celów jak też planowaniu działań i środków, które pragniemy na nie poświęcić, należy wyszukać w życiu zawodowym i prywatnym 20 proc. elementów sukcesu oraz przyznać im najwyższy priorytet. Bardzo ważne jest, czy bierzemy pod uwagę ważność danego zadania, czy może pilność. Obowiązki są podzielone na dwa kryteria: waga (ma związek z naszą misją) i pilność (odnosi się do terminu zrealizowania konkretnego zadania). Zadania ważne (mają strategiczne przesłanie, są widoczne ze względu na ich pilność. To kwestie niecierpiące zwłoki, konieczne do przeprowadzenia w jak najbliższym wykonalnym czasie, sprawy nagłe). Zadania istotne, jednak mało pilne (wymagają planowania, także te długoterminowe, kładą one niemały nacisk na własny rozwój, poszukiwanie twórczych rozwiązań, delegowanie, zgłębianie wiedzy, rozwój jak też doskonalenie osobistych wartości, kreowanie własnej misji). Obowiązki pilne, ale nieważne (zadania te nie wnoszą istotnych treści do naszych wartości ani kluczowych celów). Działania z owej ćwiartki powinno się dzielić z innymi).

Masz chęć pogłębić swą wiedzę? Będzie nam przyjemnie, jeżeli w tym celu obejrzysz informacje z serwisu (https://sacher-cnc.pl/obrobka-metali-krakow/), które dla Ciebie stworzyliśmy w następnym linku.

Zadania nieważne oraz niepilne (to tak zwane pożeracze lat; między innymi: bezcelowe buszowanie po internecie, przerzucanie kanałów w TV, chodzenie po galerii handlowej itp.).

Firmowe kalendarze – wybór
Z kolei biorąc pod uwagę przedsięwzięcia, je też można przyporządkować należytym ćwiartkom, gdzie: zarządzanie kryzysami to władza nad sytuacjami, jak: napięcie, chroniczny brak czasu dla siebie i rodziny, brak relaksu, wszelkiego rodzaju uzależnienia. Zarządzanie samym sobą jest to duchowa harmonia; podtrzymywanie więzi rodzinnych, automotywacja. Zarządzanie cudzymi priorytetami jest to brak poczucia sensu przeprowadzanych przedsięwzięć, a również celu oraz misji, brak umiejętności tworzenia związków z innymi ludźmi, niedoceniane poświęcanie się innym. Zarządzanie „pożeraczami czasu” to brak umiejętności samodzielnego dbania o własne oczekiwania, nałogi.
W organizowaniu sobie czasu ogromnie pomóc nam mogą kalendarze firmowe, terminarze bądź kalendarze książkowe. Sprawdź: