Menu

Jakie są rodzaje folii do zastosowań reklamowych oraz które z nich dobrze jest używać w swojej pracy?

26 czerwca, 2023 - Bez kategorii
Istnieje całkiem sporo folii na rynku, takie do zastosowań reklamowych możemy rozróżnić na materiały polimeryczne, monomeryczne oraz wylewne. Różnią się między sobą cechami strukturalnymi, a więc przeznaczeniem. Każdy tego typu rodzaj jest wykorzystywany w zakresie innego rodzaju form reklamy zewnętrznej.

Folie mogą być stosowane przy stworzenia każdego tak naprawdę typu reklamy out of home. Są całkiem dobre jako media do zrobienia reklam dużego formatu, aplikacji podświetleniowych, liter przestrzennych czy grafik reklamowych. Pomimo wielkiej ilości możliwego użycia większość istniejących folii ma charakter uniwersalny, co oznacza, iż można je zastosować tak w aplikacjach do wewnątrz, ale i zewnętrznych. Folie do wielkoformatowego druku cyfrowego są najczęściej samoprzylepne oraz bezklejowe (Sklep Lambda), które są przystosowane do pracy z różnymi rodzajami atramentów. Folie jednak często różnią się metodą produkcji, zastosowaniem oraz przeznaczeniem do wybranej technologii wydruku. Na rynku dość często spotykana jest folia samoprzylepna, z reguły pod postaciami folii monomerycznych, polimerycznych i wylewanych.

folia

Autor: DiamondBack Truck Covers
Źródło: http://www.flickr.com

Folie monomerowe posiadają zastosowanie w krótko oraz średniookresowych aplikacjach wewnętrznych, jak również na zewnątrz, jakie naklejane są na płaskiego typu powierzchniach. Zaś folie polimerowe używane są do średnio i długookresowych aplikacji, również wewnętrznych i zewnętrznych. Co ważne, za sprawą większej ilości plastyfikatorów jesteśmy w stanie je z powodzeniem stosować jak nośnik grafiki przy aplikacjach samochodowych. Folie wylewne to bardzo plastyczny surowiec, najczęściej przeznaczone są dla bardziej wymagających długookresowych aplikacji. Z reguły wykorzystuje się je do grafiki samochodowej z przetłoczeniami.

Odznaczają się też sporą siłą klejenia. Możemy ją rozciągnąć, przez co z łatwością umieścić ją w miejscach trudno dostępnych, czyli w zgięciach i przetłoczeniach. Najczęściej spotykana jest folia perforowana, umieszczana jest w oknach pojazdów, sklepów czy różnych lokali usługowych. Możemy w ten sposób na powierzchnię reklamową użyć dodatkowej przestrzeni, gdyż folia perforowana nie będzie przesłaniała całkiem widoku za oknem. Tak naprawdę nieważne jest, jaką folię wybieramy, ważne aby była dobrej firmy, godna zarekomendowania jest folia Carbon, którą znajdziesz tu: serwis CiK – (chłodnie warszawa) sklep.lambda.pl. Firma ta posiada wysokojakościowe i solidne produkty do różnych zastosowań.