Menu

Jak wygląda zakup towarów od chińskiego fabrykanta ?

19 czerwca, 2023 - Bez kategorii
Chiny to olbrzymi kraj, gdzie wyrabia się właściwie wszystko. Przy taniej sile roboczej artykuły są o wiele tańsze aniżeli w innych częściach globu. Znalezienie stosownego towaru, bądź grupy towarów jest najistotniejszą częścią biznesu importowego. Chiny są dużym partnerem handlowym Polski w Azji pod względem wartości komunikacji handlowej łącznie, także rozmiarów wwozu.

Najlepszą procedurą, z punktu widzenia przedsiębiorcy z Polski na znalezienie dostawcy z Chin jest internetowa platforma nowa platforma zakupowa biznesowa. Portale zazwyczaj poniekąd weryfikują wiarygodność producentów. Jeżeli postanowiono zakupić produkt od chińskiego wytwórcy, należy stwierdzić czy obok propozycji widnieje znaczek certyfikatu zaufania.

import z Chin

Autor: Richard Barton
Źródło: http://www.flickr.com

Import z Chin jest możliwość zlecić jednostce zewnętrznej, która za taką usługę skasuje prowizje. Dobrodziejstwem takiego podejścia jest zmniejszenie niebezpieczeństwa powiązanego z importem bezpośrednim, również pozostawienie formalności sprofilowanym podmiotom, w szczególności znającym się na lokalnym rynku chińskim. Taki podmiot zajmie się znalezieniem dostawców, oceną, negocjacjami handlowymi, sprowadzeniem próbek produktów, kontrolą nad realizacją zlecenia, kontrolą jakości, również spedycją towarów i obsługą celną.

Najłatwiejszym rozwiązaniem rozróżnienia firmy pośredniczące od kluczowych wytwórców jest przeszukanie oferty, jeżeli jest obszerna najpewniej w takim przypadku mamy do czynienia z pośrednikiem. Wwóz takich towarów może okazać się droższy. Atutem pośredników może być z kolei dokładniejsze przekrojowe rozeznanie w danym segmencie rynku, również wyłowienie towarów wysokiej jakości. Na domowej stronie internetowej danego wytwórcy należy szczególną uwagę zwrócić na certyfikaty.

Import z Chin łączy się z odrębnymi rodzajami negocjacji niż używane w handlu polskim, przede wszystkim rodzaje i zasady płatności, warunki umów handlowych, jak również znacznie dłuższe terminy dostaw produktów niż w przypadku zleceń składanych u krajowych kooperantów (czytaj więcej. Trudności transportowe wynikające z bariery językowej także znaczące różnice w mentalności i kulturze biznesowej często są czynnikiem utrudniającym zwiększenie interesu.