Na dodatek programy lojalnościowe są zasobnym źródłem informacji mówiących o wybranym asortymencie, nawykach zakupowych, także różnych priorytetach wyznaczonej grupy konsumentów. Celem gazetki reklamowej jest poinformowanie nowych klientów o programie lojalnościowych, oraz stałych klientów o nowościach i akcjach specjalnych z tym programem połączonych. Gazetka (przejdź pod ten adres ) E-Leclerc zapełniona jest wyrobami przeróżnych marek, również przeróżnych producentów. W tym nośniku jest możliwość sprzedaży danej powierzchni producentowi, w celu wspomożenia swojej akcji, bądź powiadomienia o konkursie.
Każda sieć handlowa tworzy kilka ustalonych okresów na przeprowadzenia akcji specjalnych. Działania te odznaczają się dużym wsparciem marketingowym przy użyciu każdych używanych przez daną sieć nośników. Gazetka z Leclerca odznacza się wtedy niezwykle solidną i różnorodną grafiką podkreślającą unikalność akcji. Zabieg ten ma na celu rozróżnienia jej od tradycyjnych działań promocyjnych. Gazetki reklamowe dostępne na stronach internetowych są ważne przede wszystkim dla osób dbających o ochronę otoczenia.