Menu

Czy moja firma coś zyska gdy rozpocznę program lojalnościowy dla klientów? Informacje dla początkujących.

18 maja, 2022 - Sprawdzone usługi dla firm
Czy moja firma coś zyska gdy rozpocznę program lojalnościowy dla klientów? Informacje dla początkujących.
Zalety dla konsumentów płynące z korzystania z programów lojalnościowych są bardzo atrakcyjne. Zwykle przybierają postać rabatów czy nagród. Kartę na którą zbieramy punkty w programie lojalnościowym można założyć przy kasie – płacąc za zakupy, zarejestrować przez internet na stronie sklepu i uzupełniając odpowiedni formularz oraz potwierdzając swoje przystąpienie klikając na link w mailu.

Programy lojalnościowe

karty lojalnościowe

Autor: Robert S. Donovan
Źródło: http://www.flickr.com

całkiem szybko rozpowszechniły się. A jak to wygląda od strony sklepu?Zasadnicza sprawa to to, czy dana firma rzeczywiście wymaga zastosowania programu lojalnościowego i jeśli odpowiedź brzmi tak, to jakie cele chce przez jego wprowadzenie osiągnąć? Trzeba pamiętać, iż żeby odnieść sukces, program musi być budowany przez cały personel, na jaki składają się przedstawiciele wszystkich sektorów firmy – na przykład sprzedaży, księgowości, kadr, realizacji zamówień, PR i marketingu, jaki najczęściej kieruje ruchami zgranego zespołu i to na nim koncentruje się całkowita obsługa programów lojalnościowych.

Zainteresowała Cię opisywana tematyka? Przeczytaj więc poza tym ten ważny link – to też bardzo pomocne źródło informacji.

Naturalnie, bez poparcia i bez przekonania zarządu o słuszności wprowadzenia programu lojalnościowego, cała akcja może nie nie zdać egzaminu. Na wstępie dobrze jest zapytać: czy mój biznes coś zyska kiedy uruchomię programy lojalnościowe dla klientów? Ile razy musi mój biznes odwiedzić klient rocznie aby zachować to bezpieczne minimum, jakie pozwoli rozpocząć program lojalnościowy przynoszący wyraźne profity dla przedsiębiorstwa? Warto sprawdzić: programy lojalnościowe.

karta lojalnościowa

Autor: Morten Liebach
Źródło: http://www.flickr.com

Czy wprowadzenie kart stałego klienta w biznesie niskomarżowym mają sens? Czy przedsiębiorstwo może pozwolić sobie na działania w zakresie programu, licząc na zwrot z poniesionych inwestycji. Istotna sprawa jest taka, iż wartość przygotowanych nagród rzeczowych w żadnym wypadku nie może przerastać zysku generowanego przez klienta, dlatego przed rozpoczęciem prac nad programem trzeba przeprowadzić dokładną analizę finansową w obliczu nadchodzących kilku lat. Zasady, cele i mechanizmy w różnych biznesach też będą odmienne.
Jeżeli tylko obsługa programów lojalnościowych idzie dobrze, a zasady są klarowne, konsumenci będą zadowoleni, program powinien dostarczać benefity obu stronom. Więcej informacji – obsługa programów lojalnościowych.