Między innymi należy określić grupę odbiorców oferowanych produktów lub usług. Inne bowiem metody reklamowe będą efektywne w przypadku chęci dotarcia do młodzieży, a odmienne do osób na emeryturze. Ważne jest także to, aby zorientować się, skąd pochodzą nasi klienci i w jaki sposób dowiedzieli się o naszym istnieniu. Tego typu informacje bez wątpienia wiele nam ułatwią. Jeżeli znaczny odsetek naszych klientów dowiaduje się o nas z sieci, powinniśmy skoncentrować się na akcjach promocyjnych właśnie tam. Atutem promocji w sieci jest w głównej mierze możliwość dotarcia do konkretnie określonej grupy odbiorców – zamieszkujących w konkretnej lokalizacji, zainteresowanych konkretnymi produktami lub posiadającymi ponadprzeciętne dochody. Klasyczne formy promocji niestety nie dają takich możliwości. Naturalnie nie oznacza to, że klasyczne formy promocji nie powinny być dla nas interesujące. Przyjmując, iż posiadamy sklep z meblami, możemy postawić na wykorzystanie banerów reklamowych. Umieścić możemy je na terenie miasta oraz przy okolicznych drogach dojazdowych.
Przeanalizujmy propozycje z interesującej nas lokalizacji – przykładowo billboardy Nysa, a do tego dla porównania czekających nas kosztów choćby firmy z grupy billboardy Ostrów Wielkopolski, a niewątpliwieodnajdziemy kilka atrakcyjnych propozycji i lokalizacji na nasze banery, dowiedz się więcej: . Należy pomyśleć także o widocznym banerze nad naszym sklepem, przez co nikt nie będzie się zastanawiał, w jaki sposób do niego dotrzeć. Zamieszczenie reklamy (czytaj pozycjonowanie firmy w internecie) w lokalnej prasie też może być właściwym pomysłem, więc i takie rozwiązanie przemyślmy.