Menu

Co w dwudziestym pierwszym wieku umie oferować Google Analytics – interesująca pomoc marketingowa

30 listopada, 2022 - Usługi przez internet
Co w dwudziestym pierwszym wieku umie oferować Google Analytics – interesująca pomoc marketingowa
Podczas prowadzenia swojej działalności gospodarczej często konieczna jest wiedza na temat tego, jak odbierany jest jej wizerunek. W dwudziestym pierwszym wieku dzięki licznym narzędziom istnieje bardzo wiele skutecznych metod na sprawdzenie, jak internauci odbierają daną firmę oraz kim są jej potencjalni klienci.

Google Adwords Quality Score

Autor: DigitalRalph
Źródło: http://www.flickr.com
Specjaliści marketingu z chęcią korzystają z różnych możliwości, jakie daje Google Analytics, profesjonalna platforma służąca do zbierania i selekcji danych przydatnych do rozwoju firm – dzięki nim można w razie konieczności przekształcić politykę firmy, wprowadzić nową kampanię marketingową, zobaczyć czy przydatne będzie rozszerzenie wyboru produktów bądź targetu. Kiedy konieczne są wiadomości na temat osób zaciekawionych daną firmą, Google (zobacz seo i pozycjonowanie stron) Analytics to strzał w dziesiątkę – ogromny dostęp do wielu danych, przyjazny interfejs oraz prostota użytkowania to bez wątpienia atut tego narzędzia.

Korzystający z Google Analytics ma wiele ciekawych opcji pozwalających na filtrowanie , jak również interpretowanie otrzymanych informacji. Współcześnie nie jest wielkim wyzwaniem dla eksperta sprawdzenie, w jakich godzinach strona firmy jest przeważnie odwiedzana, zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i coraz popularniejszych urządzeń mobilnych – przykładowo telefonów komórkowych, tabletów bądź laptopów. Okazji jest wyjątkowo wiele i dlatego też na pewno należy z nich korzystać, aby kampania marketingowa firmy mogła być rzeczywiście skuteczna i zachęcała starannie te osoby, do jakich jest skierowana. Wówczas przydatne są rozmaitego typu raporty utworzone przez mechanizmy Google Analytics – dzięki nim możliwe jest sprawdzenie, na co przeważnie klikają internauci na stronie firmy, czy marka cieszy się popularnością na Facebooku i innych portalach społecznościowych, jaka jest wielkość sprzedaży w danym okresie. Owe raporty potrafią brać pod uwagę bardzo wiele rozmaitych czynników – na przykład w jakim miejscu treść charakteryzuje się największą popularnością lub który rodzaj reklamy okazuje się najbardziej skuteczny, czy płatne wyszukiwania wspaniale spełniają swoją rolę.

Chcąc poznać różnorodne możliwości jakie potrafi dać platforma Google Analytics dobrze wypróbować ją osobiście i przekonać się, jak bardzo potrafi być użyteczna wiedza na temat typu plików ściąganych ze serwisy internetowej, oglądanych filmów, przeczytanych artykułów oraz wielu innych przydatnych informacji, które Google Analytics zbiera i dokonuje bezcennej filtracji. Dzięki tym informacjom można wyraźnie zwiększyć sprzedaż, zyskać nowych klientów i sprawić że dana marka staje się znana na rynku, zarówno lokalnym jak również światowym. Sprawnie przeprowadzona kampania marketingowa i odpowiednie sprofilowanie grupy docelowej sprawi, że konkretny reklamowany produkt bądź usługa będzie miło się kojarzyć, co zdecydowanie przełoży się na otrzymywane profity.