Po pierwsze trzeba odróżnić asortyment dla klientów instytucjonalnych od tego dedykowanego dla klientów indywidualnych. Korporacje zazwyczaj zainteresowane są bardziej skomplikowanym i zaawansowanym, a przez to kosztowniejszym sprzętem. Chodzi tu np. o wyposażenie stacji gazowych, od wielkich zbiorników na benzynę, poprzez myjnie po dystrybutory paliw. Zainteresowanie takim asortymentem wyrażają w głównej mierze sieciówki zajmujące się masową sprzedażą paliw oraz wielkie zakłady przemysłowe, fabryki czy wielkoobszarowe gospodarstwa rolne, które wolą własnym sumptem zorganizować sobie kwestię dystrybucji oraz nawet wytwarzania własnego biopaliwa na potrzeby działalności operacyjnej. Sprawdź tu: .
Na drugim biegunie jest propozycja skierowana do klienta indywidualnego, częstokroć będącego właścicielem jednego lub kilku pojazdów. Potrzeby takich konsumentów są całkowicie inne od popytu tych największych graczy. W tym wypadku propozycja zawiera produkty i akcesoria potrzebne do codziennego użytkowania auta. Są to na przykład wszelkiego rodzaju filtry do paliwa, karnisty, barrierta i tym podobne. Tego rodzaju produkty oferowane są samochodziarzom na stacjach benzynowych rozsianych na terenie całego kraju.